Thursday, December 29, 2011

HR: HR Benefits Administrator

The HR Benefits Administrator directs benefits programs for the organization. They research and review benefit programs, as well as furnish information about costs and coverages. In addition, they prepare all required documents to implement benefits programs, maintain all necessary records and files, and serve as the organization's representative to insurance brokers.

Sunday, December 25, 2011

Twins of Faith Conference (24 & 25 December 2011)

Will write more tom, exhausted.
Just arrived home: need to freshen up, and prepare for the 2nd day of conference.

Tuesday, December 20, 2011

Outdated: Big Bad Wolf @ South City Plaza

The plan was not to spend so much,...
Result? FAILED!!!

Saturday, December 17, 2011

Missing Wave Fever ,,,(_ _'),,,

Journal.

We were rushing here and there yesterday.
Early in the morning, hospital session.
Almost noon, searching ----> deco for 'dulang hantaran', wedding cake, etc.
The show was at 13:50hrs, which we thought we could make it.
Arrived at Wangsa Walk @ 14:00hrs. Late.
Car park was full, luckily,... one spot we got. Park the car.
We were running due to the time and it was drizzling.
Missed the lift and waited.

As soon we were 'inside',... she is on her way to KL...
During the show? Hmmm,... my cousin cried, person next to me; cried,..
And I heard few peoples behind me cried. Me?
Nope. But, it's hurt as someone in my past looks almost like 'him'.

Later of the day, we went to Ikea to get 6 bags and few packets of brussels sprouts.
Somehow, I miss the porridge with 'cakoi' at WW.

Huh,... lucky or what?

Sunday, December 4, 2011

HR: Difficult

"It is almost as difficult to keep a first class person in a fourth class job, as it is to keep a fourth class person in a first class job."

-- Paul H. Dunn

ps. So true :)

Wednesday, November 30, 2011

Pan Pac KLIA

* pic delete due to a strictly order by him.

A snap shot before departure at the Pan Pac KLIA,...
Now, its break time + bad flu = time to tido bah!!!

Friday, November 18, 2011

UPSR, PSRA & SPPIM SRI 2011

Dengan calon seramai 102 murid:

UPSR
5A: 31 orang
4A: 28 orang

SPPIM SRI
9A: 20 orang
8A: 11 orang



Dengan calon seramai 61 murid:
PSRA

Mumtaz: 3 orang
Jaiyyid Jiddan: 26 orang



Alhamdulillah :)
Guys, congrats!!!!


Ps. English = From 34, 30 of you with As!!!!
And to the rest 4, B. Not bad though! Two thumbs up!

Wednesday, November 16, 2011

A Great Pleasure To Be 'A Mother' Here (",)

Thank you for being such a great & 'nakal' here.
Gonna miss this spot so much,..
All the best & STRUGGLE for next year 5 ALi!!!

Friday, November 11, 2011

HR: HR.com

HR.com is a comprehensive online resource serving human resources professionals. The website provides information on HR subjects, such as benefits, compensation, staffing and recruiting, outsourcing, training and development, leadership, executive coaching, organizational development and more. Additionally, the site lists HR events and directories for and offers products through its online store.

Monday, November 7, 2011

PenGORBANan: Salam AidilAdha

Semoga pengorbanan yang dilakukan mendapat rahmat dariNya.
Salam AidilAdha :)

Thursday, November 3, 2011

Thanks: Hariz, Syahmi & Muttmaein (^.^)






Received this cute cactus from my pupils (names mentioned above). Thank you for remembering me though you guys were having fun there. Gonna miss you guys next year.

*Banyak cerita pasal kes nak beli kaktus ni!! Haha~

Wednesday, October 19, 2011

HR: Creative People

Psychology professor Mihaly Csikszentmihalyi suggests that creative people have one trait that most makes them different from other individuals - complexity. Csikszentmihalyi's summary of exceptionally creative people: smart but naïve, often introverted, both humble and arrogant, more androgynous than others, both conservative and rebellious.

Saturday, October 15, 2011

Big Bad Wolf!!

Few hours were not enough,..
Again and again I was there,..
And I end up spending few hundreds bucks!
Choiiii,....




Pic info: Just some of the books I bought~ hepi!!! \(^-^)/

Thursday, October 6, 2011

Breaking News: Steven Paul Jobs 1956 - 2011 :'(


Someone sms me early this morning and told me about the death of Steve Jobs.
Do I personally effected by the news?
Yes. I am.
Even though we all sensed it was coming, it was still a jolt to hear the news.

Thank you for all those great Macs' Family.
We (me and my family) have been using Mac for ages.
"Terima kasih Epal yang istimewa".
Steve RIP.



Monday, October 3, 2011

HR: Competitive Advantage

Competitive advantage occurs when one company can make more profit selling its products or services than its competitors. It occurs when a company can charge a premium because their product or service is more valuable or when they can sell their product for less than their competitors because they are a more efficient producer.

Tuesday, September 27, 2011

PSRA 2011 (26, 27, 28 & 29 September)

What else I shall say, BRAVO lah!!!!
And All The Best Aulad & Banat.
Three exams; SPPIM, UPSR & PSRA in a year~ perghhhhh,..

Alhamdulillah I'm old~ hehe, tiba-tiba,...

Monday, September 12, 2011

UPSR 2011 (13, 14 & 15 September)

Doakan kejayaan mengiringi anak-anak ini (calon UPSR 2011).
Aulad & Banat: ALL THE BEST yea!

Ps. Paper aku Khamis ni dan aku yang terlebih nervous weh! (-.-')

Saturday, September 3, 2011

Aku hanya ada 3 bulan,...

Raya ke-lima.

Dalam hidup ini, kita perlu membuat pilihan. Sejak kita masih bayi sehingga kita pulang kembali kepadaNya. Mungkin ada yang kata, waktu bayi mungkin masih boleh tapi bila sudah nyanyuk, tak mungkin. Oh, atuk aku yang sudah nyanyuk masih memilih. Cuma bentuk pemilihan berlainan dari umurnya sewaktu kuat dan sebelum nyanyuk. Kadang-kadang lagi cerewet pulak! oho!

Kenapa aku bercakap pasal pilihan?
Jawapan: Disebabkan aku perlu membuat pilihan mengenai kerjaya aku. Ada teman-teman aku pelik kenapa aku tiba-tiba berubah kerjaya. Ada yang terkejut kambing (sebab tidak melompat macam beruk-mengembek aje kot). Ada juga yang bersikap negatif, "alah, nak kerja senang la tu.. dapat balik cepat, cuti lama,...". Tidak payah jauh, kakak kandung aku sendiri macam tidak percaya, "bukan awak garang ke?". Yea, itulah antara komentar-komentar dari manusia sekeliling aku dengan kerjaya aku sekarang. Aku tidak menyalahkan komentar yang dilontarkan sebab ramai sangat kawan aku dari sekolah sehinggalah ke zaman Universiti yang memilih kerjaya aku sekarang antara dua sebab. Satu: tak dapat kerja lain. Dua: senang sebab dapat balik awal dan cuti lama. Aku sendiri sebenarnya tidak percaya dengan tanggungjawab yang aku pikul sekarang. Pada aku, sangat berat tanggungjawab ini dan aku senantiasa susah hati. Takut.

Aku sepatutnya memulakan kelas aku di British Council bulan ini untuk menjadi pendidik yang lebih baik. Satu kelas yang sangat istimewa untuk menjadikan aku seorang yang pakar dengan kerjaya aku sekarang. Tapi selepas berbincang gitu gini, aku tangguhkan dahulu sehingga awal tahun hadapan. insyaAllah. Kenapa perlu ditangguhkan? Kerana aku sendiri tidak pasti apakah kerjaya sebenar yang aku inginkan.

Di kampung, dua persoalan yang diutarakan kepada aku. Persoalan pertama tu, aku pejam mata sebab ia melibatkan pihak kedua (hehe). Persoalan kedua, adalah kerjaya aku yang terkini. Pakcik aku dok marah dan marah. Antara dialog-dialognya, "asyik berkorban untuk orang lain, awak ingat orang lain ada berkorban untuk awak?", "belajar bertahun-tahun lepas tu kerja macam tu aje??" dan, "keep on thinking about others, so who is thinking about you?".

Now, I have only three months to make a decision, for my career path. To keep on doing with what I am doing now or back to my line in HR. Ya Allah, tolonglah hambaMu ini membuat keputusan. Amin.

Kamu yang mahu beri pendapat? Sila laaaaaaaa beri sebab aku sememangnya SANGAT BUNTU!! isk, isk,....


Pic info: keadaan di bilik sewa, kerja tidak pernah habis! Dan buku adalah peneman aku sepanjang masa,.... dan lappy aku juga~




Wednesday, August 31, 2011

Salam Eid Mubarak & Salam KeMERDEKAan


Was fully occupied yesterday,
anyway: Maaf Zahir Batin ALL!

Thursday, August 4, 2011

Ramadhan Kareem

Ramadhan is the month of blessing, this is the month in which Allah The Almighty forgive every sin of those who ask forgiveness from the depth of their hearts. InsyaAllah. So, lets grab this opportunity and hopefully this Ramadhan will be so much better than what had before. Amin.

**Picture taken from a website which I can't remember the url. Anyway, credit to the owner of this pic and sorry.

Tuesday, July 19, 2011

Hakikat Sebuah Cinta~ sangat berkenaan aku,...

Aku adalah insan yang tak punya
Cuma rasa cinta membara
Lalu tercipta rinduku padanya
Kerana cinta bahagia

Pujangga menyatakan oh cinta berharga
Dari emas dan permata
Lalu ku bawa cinta di persada jiwa
Sinar menyuluh gelita

Sewaktu debar cintamu terasa melanda
Bangkit rinduku padamu di ketika itu
Lalu tersentak diriku sedari lamunan
Kini sebenarnya aku telah kau tinggalkan

Aku adalah insan yang tak punya
Kilauan emas permata
Lalu kucuba menaburi cinta
Bagimu tiada nilainya
Tiada harta dan cinta

Artis: Iklim

Thursday, July 7, 2011

UPP's Lunch

Yes, the work is 'colourful' and the stress is HIGH.
But the lunch is great too-beriyani kambing :D
Thank you Kak Bayani!!

Thursday, June 9, 2011

A Turn Around?

I have made my decision.
When the time comes, I'm ready to move on (^.^)
To let go everything.
A hectic life I have now maybe just a way to forget everything.
And yes, that is my bag,.... kaki, shoes and kurung.

Monday, June 6, 2011

CINTA

Terlintas untuk mengusung kata cinta post kali ini selepas menerima sms dari sahabat mengenai cinta yang dicari. Dalam usia yang semakin meningkat, adakala kehidupan dipandang sepi tanpa cinta dari seorang kekasih. Perlukah kita dengan cinta ini? Kenapa cinta itu perlu dimiliki? Apa itu cinta sebenarnya?

Cinta merupakan suatu kata-kata yang indah, malah ada pendapat mengatakan cinta itu merupakan sesuatu yang khayal. Cinta merupakan emosi yang hebat dan merupakan sebahagian dari keinginan seseorang yang berubah.

Perspektif cinta bagi setiap individu juga menjadikan perkataan serta maksud cinta itu sendiri istimewa. Ianya merupakan suatu emosi yang meluap-luap tetapi tidak boleh dimiliki secara mutlak oleh seseorang sahaja.

Tidak dapat dinafikan bahawa setiap seorang dari kita ingin bercinta dan dicintai. Ini adalah proses timbal-balik secara terus menerus dalam kehidupan Manusia.

Cinta antara dua akan menimbulkan beberapa pandangan penuh erti. Antara yang dapat dilihat: -

• Cinta ibu/bapa kepada anaknya
• Cinta anak kepada ibubapa
• Cinta di antara pasangan suami isteri
• Cinta seorang abang/kakak kepada adiknya
• Cinta seorang kekasih kepada kekasihnya
• Cinta seorang pekerja kepada organisasinya
• Cinta hamba kepada Maha Pencipta

Semua ini merupakan cinta sebagai pengungkapan perasaan, tetapi nyata kesemuanya mempunyai cinta yang berbeza. Setiap cinta tersebut memiliki erti yang berbeza-beza, malah adakala agak sukar untuk dijelaskan melalui kata-kata. Hebatnya, hanya cinta kepada yang Maha Esa merupakan cinta nan Agung.

Cinta yang wujud di antara lelaki dan wanita juga akan mengalami perubahan, sesuai dengan perkembangan usia.

Cinta juga tidak dapat lari dari kehidupan seorang pekerja. Tanpa cinta kepada organisasi, mustahil kita mampu bekerja dengan senang hati walau sibuk tanpa henti.

Kita harus menyedari bahawa cinta mencangkupi erti nafsu juga, tetapi cinta bukanlah nafsu. Cinta mempunyai kekaguman dan inilah yang perlu dipelihara.

Setiap individu pasti mempunyai penjelasan mengenai cinta atau pun maksud cinta yang berbeza-beza. Jelas kerana cinta itu sendiri mempunyai pelbagai kategori. Tapi apa yang dapat diterima dengan pasti, cinta adalah permintaan maaf, pengertian, kesabaran dan ketekunan serta kebaikan. Cinta bukan sesuatu yang egois, sombong dan angkuh. Cinta selalu tumbuh semada dalam keadaan buruk mahupun baik sampai mati.

Cinta tidak salah jika semuanya cinta kerana Illahi.
Nyata, cinta tidak pernah berhenti!


Nonahanim: “aku cinta kamu dan kamu pun tahu,….”

Thursday, May 26, 2011

Makan Penampo?

Yes, this was the title of email I sent to my team (English).
My boss told me that the person purposely want to provoke me.
What do you think?

Thursday, May 5, 2011

HR: Recognition

"Recognition is like a small drop of oil in the machinery of business. It just makes things run a little smoother."

-– Obert Tanner

Monday, May 2, 2011

Monday, April 18, 2011

Work & Datelines!!

* Cerapan
* P&P book
* ABM
* 6 Uthman's extra notes
* Exams requirements (UPP)
* SBOA
* Marking books! Like dozens of them!!!
* Exams questions

Oh, I'm totally out of my mind!!!
My beloved kids, please give a full co-operation to your Mlmh ok.
*Pengsan,...* (_ _')

Friday, April 8, 2011

The Best Platun~ Weee!!!

Congrats Boys!
Though you guys keep on anticipate me, I know you have tried to satisfy my 'cleanliness'... hehe.
Nasib le dapat 'mummy' physco! Coming usrah, we will have a party! insyaAllah (^.^)

Saturday, March 26, 2011

[Re-Post] Jom SHARE: Resepi Spaghetti Bolognese

**This post was originally in 2009. Due to more requests on the recipe. Here, a re-post. Well, if you haven't try it you may try it now! Oh, plan to cook this for a 'gotong-royong' with my pupils (5A). Guess after Pertah kot (?).

--------------------------------- (",) --------------------------------------

Resepi ini adalah di atas permintaan dari sahabat sewaktu di UUM dahulu (saya dan roommate pernah membuat 'open bilik' bersama rakan-rakan sekolej dengan hidangan ini), Khalsom-as promised, here is the recipe. Good luck Som!

Bahan-bahan:
  • 1 Peket Daging/Ayam Kisar
  • 4 Biji Bawang Besar (dipotong dadu)
  • 2/3 Biji Tomato Buah (dipotong dadu)
  • 1 Tin/Peket Kecil Cendawan Butang/Kering (dipotong ikut citarasa)
  • 1 Tin Besar Tomato Puree
  • Sos Tomato
  • Sos Cili
  • Oregano/daun basil segar
  • Lada Hitam/Lada Sulah
  • Garam
  • Minyak
*Masak hidangan berbuka semalam (",)
Cara-cara:
  1. Tumis bawang besar sehingga masak dan naik bau.
  2. Kemudian masukkan daging kisar, kacau sehingga daging masak.
  3. Setelah daging masak, masukkan tomato buah dan tomato puree. Kacau sehingga rata.
  4. Masukkan sos tomato (sukatan mengikut citarasa) dan sekiranya ingin pedas, masukkan sedikit sos cili. Kacau sebati. *Sekiranya ingin menggunakan cili boh/cili kisar, cili tersebut perlu dimasak dahulu bersama-sama dengan tumisan bawang tadi.
  5. Masukkan cendawan atau bahan tambahan yang lain mengikut citarasa.
  6. Masukkan garam, oregano/daun basil dan lada hitam/sulah mengikut anggaran yang dikehendaki.
  7. Kacau sehingga sebati.
  8. Sedia dan enak dimakan sewaktu panas.
  9. Boleh dihidangkan bersama serbuk keju atau keju yang dipotong (seperti di dalam gambar).

NOTA: Bawang besar memberi tambahan rasa yang lebih enak pada kuah bolognese, sekiranya suka, boleh ditambah 2/3 biji lagi. Mudah, cepat dan enak, boleh dijadikan hidangan tambahan untuk tetamu di hari raya. Selamat mencuba!

Friday, February 11, 2011

11/2/2011

Semalam dalam MHI, Ally Iskandar cakap; "tarikh 11/2/2011 esok cantik,.."

(^.^) *malu*

Saturday, February 5, 2011

Happy Chinese New Year!!

Lil late in posting: anyway, to all Happy CNY!!
Veron, Naomi, Yie Phing, Choo, Aunty Jessie, Uncle Wan, Uncle Lee, Nyonya SK:-
"Where is my angpow lo?" (^
.^)

Monday, January 10, 2011

HR: HR Personnel

Human resources personnel now have greater involvement and responsibility in crisis management, business continuity planning and disaster recovery. This is in response to the continuing threats of terrorism at home and abroad, increased globalization of business, and a global expansion in workforce planning.